maandag 2 april 2012

Te veel van het goede

In de kantoorruimte waar mijn werkplek gesitueerd is, staat de radio afgestemd op Radio 2, hetgeen mij niet altijd een onverdeeld genoegen bezorgt. Ter ere van hun vijftigjarige bestaan zond Radio 2 vandaag echter de hele dag muziek van de Rolling Stones uit. Dit heeft bij mij nu, aan het einde van de dag, tot drie overwegingen geleid.

1. De Rolling Stones hebben zoveel en zo’n gevarieerde muziek gemaakt dat de dag makkelijk te vullen was.

2. Een hele dag muziek van de Rolling Stones is ondanks het feit dat de Rolling Stones de nodige variatie in hun oeuvre hebben aangebracht, iets te veel van het goede. Om vier uur vanmiddag kon ik de stem van Mick Jagger niet meer horen.

3. De Rolling Stones hadden meteen na ‘Exile on main street’, als sluitstuk van wat ik hun Amerikanistische periode zou willen noemen, een periode die begint met ‘Jumpin’ Jack Flash’, nog twee nummers mogen maken, namelijk ‘Time waits for no one’ en ‘Almost hear you sigh’. Daarna hadden ze wat mij betreft gerust mogen stoppen.

© 2012 Leo van der Sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten