zaterdag 20 december 2014

2014 evalueren

In 2014 heb ik 226 dagen gewerkt. Ik had 22 vakantiedagen, 6 feestdagen (Pasen, Pinksteren, enz.) en 4 ziektedagen (in februari). Daarnaast heb ik één gloednieuw verhaal geschreven en één verhaal dat half in de steigers stond, afgemaakt. Bovendien zijn er een heleboel gedichten tot stand gekomen. Ik heb aan dit weblog gewerkt en nog wat andere dingen gemaakt. Ik heb het besluit genomen om eind volgend jaar opnieuw een boek uit te brengen, ditmaal opnieuw een verhalenbundel, maar wel een dikke. Op de leeslijst van dit jaar staan ruim dertig boeken en lange gedichten, bepaald geen record, maar nog altijd een acceptabel aantal. Ik ben begonnen aan de vertaling van ‘The garden of Cyrus’ van Sir Thomas Browne. Ook ‘Urn-burriall’ wil ik in de Nederlandse taal omzetten want beide verhandelingen horen bij elkaar. Waarom vertaal ik Engelse werken uit de zeventiende eeuw waarvoor nog geen vier mensen interesse zullen hebben?

Ik heb in 2014 ongeveer 15.000 kilometer met de auto gereden. Naar schatting zal ik zo’n veertig keer een pijnstiller hebben ingenomen tegen hoofd- en andere pijnen. Ik denk dat ik zo’n tweehonderd boeken heb gekocht, nieuw en tweedehands. Zojuist ontvangen: ‘Gevoel voor verhoudingen’ en ‘Ouders van nu’ van Jan Donkers. Die laatste verhalenbundel heb ik aan het einde van de jaren zeventig van de vorige eeuw al eens gelezen. Gretig gelezen. Door het boekje bladerend vinden er schokken van herkenning plaats.

© 2014 Leo van der Sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten